FŐOLDAL

SZINKRON ÉS ASZINKRON MECHANIKÁK JAVÍTÁSA, CSERÉJE


Karfa, műanyag karfa, karfa javítás az Irodabutik székszervíz szolgáltatása segítségével!

Szinkron és aszinkron mechanikák javítás székszervíz szolgáltatásunk keretében!
A legmoderbenn irodai székeinket szinkron és aszinkron mechanikákkal szereljük. Bár ezek a mechanikák igen tartós darabok, előfordulhat, hogy huzamos használat vagy rendszeres túlterhelés esetén meghibásodnak. Szerencsére az Irodabutik székszervizében fel vagyunk készülve a javításukra és cseréjükre.
Amikor szinkron mechanikáról beszélünk, tulajdonképpen egy háttámlát és ülőlapot együtt mozgató szerkezetről van szó, melyet bármilyen döntési szögben fixálhatunk, megtalálva a legkényelmesebb pozíciót. Kapcsolódhat hozzá ülésmélység-állítás is, mellyel a háttámla mélységét külön szabályozhatjuk.
Az aszinkron mechanikák az irodai székek egyik legfejlettebb felszereltségét jelentik. A hátlap és az ülőlap teljesen külön mozgatható és bármilyen pozicióban fixálható.
Ha úgy érzed, hogy széked szinkron vagy aszinkron mechanikája nyikorog, bizonyos beállítások már nem működnek megfelelően, feltétlenül kérd szaktanácsunkat. Sok esetben elkerülhető a csere egy javítással is.

Keress minket bátran: 06-1-272-0480


Hibás gázlifted - mivel a benne található gáz miatt veszélyes hulladéknak minősül - ingyenesen átvesszük és az előírásoknak megfelelően ártalmatlanítjuk, hogy a környezetet tovább ne terhelje.

SZINKRON ÉS ASZINKRON MECHANIKÁK

Szakértőink írták:

"Ami egy autóban a motor és a váltó, az a forgószékben a székmechanika. A Magyarországon forgalomban lévő forgószékek legalább 90%-a az alább felsorolt székmechanikák egyikével van szerelve, vagy pedig csak egyszerű gázlift-mozgatóval (erről külön nem ejtünk szót). A főbb székmechanikák ezek: CP (kontaktó), szinkron, aszinkron és hintamechanika. Valamennyinek az a szerepe, hogy a minél kényelmesebb üléspozíciók beállítását lehetővé tegye. A mechanika az ülés alatt-mögött található, az ülőlaphoz 4 csavarral rögzítve, és oldalt egy vagy több funkciókar, illetve marokcsavar áll ki belőle, valamint a mechanikába fut be a gázlift, amit szintén működtet."

"Aszinkron mechanika (asynchro, ASYN) E mechanika révén a szék ülőlapjának és hátlapjának a dőlésszöge külön-külön, egymással nem szinkronizált – vagyis aszinkron – módon beállítható. Működése: Az ülőlap magasságát a jobb oldali elülső kart felfele húzva állíthatod be – ez a gázlift működtetője. A szerkezet jobb oldalán található hátsó kar segítségével a háttámla dőlésszögét több különböző pozícióban rögzítheted: felfelé húzva kiold, lefelé tolva pedig rögzít a kar. A szerkezet alján található marokcsavar azt szabályozza, hogy a háttámla – nyitott, nem fixált állapotban – milyen erővel fejtsen ki ellenállást (ilyen az egyszerűbb aszinkron mechanikákon nincs). Az ülőlap dőlésszöge bármelyik pozícióban önállóan rögzíthető, ez a funkció (általában) külön karral működik. A hátlap dőlésszöge a talajjal kb. 76˚-120˚-os szöget, az ülőlap a vízszinteshez képest pedig kb. -3˚-+5˚ szöget zárhat be. Mivel a hátlap és ülőlap dőlésszöge egymástól függetlenül módosítható, ezáltal saját testi adottságaidhoz és éppen az adott munkádhoz legcélszerűbb üléspozíciót könnyen beállíthatod magadnak. A háttámla magasságának beállítása vagy marokcsavarral, vagy a támlába épített automatikus (up & down vagy racsnis) szerkezet segítségével lehetséges. Racsnis szerkezet esetén a támla a legfelső helyzetét elérve nem rögzül, hanem a legalsó helyzetbe ugrik vissza és onnan újra egyre magasabb állásba helyezhető."

"Szinkron-mechanika (synchro, SYN) A szék ülőlapjához rögzített szerkezet, ez tartja a háttámlát, és ennek segítségével állíthatod az ülésmagasságot, valamint – egymással szinkronizálva – beállíthatod és rögzítheted az ülést és a háttámlát. Működése: A jobb oldali kart felfelé húzva az ülőlap magasságát szabályozhatod a gázlifttel. A baloldali kart felfelé húzva (vagy néhány típusnál előre tolva) nyithatod a szinkron-szerkezetet, és e nyitott állapotban beállíthatod a támla és az ülés dőlésszögét. A szék ülése és támlája által bezárt szög a különböző szinkronszerkezetek esetében jellemzően 90˚-110˚ közötti tartományban változtatható. A működtető kart lefelé (vagy néhány típusnál hátrafelé) tolva a kívánt pozíciót rögzítheted is, de a szinkron-mechanika nyitva is hagyható és ebben az esetben a szék háttámlája szinkronban együtt mozog az ülőlappal, ezáltal a derekadra nehezedő terhelés csökken, és a szék dinamikusan követi mozgásodat. Az elől-középen található marokcsavarral e szabad mozgás ellentartó rugóereje szabályozható: például nagyobb súlyú, magasabb emberként ezt viszonylag keményebbre kell hangolnod, hogy komfortosabb ülésed legyen benne. Egyes típusoknál a szerkezeten hátul (a szék hátulján) található marokcsavar kilazítása után állítható a háttámla magassága, más típusoknál ez egy automatikusan föl és le mozgatható (up & down, racsnis) szerkezettel lehetséges. Itt említendő, hogy vannak szinkronos székek, amelyeken az ülés mélysége is állítható. Ezt egy külön csúszka-mechanika teszi lehetővé, ami a szinkron-szerkezet és az üléslap közé van szerelve (nem minden széken, hanem ez külön opció). Ez neked csak akkor tényező, ha az átlagnál hosszabbak a lábaid, mert ennek segítségével széked beülési mélységét max. 5 cm-rel növelheted, és úgy a combjaid teljesebb alátámasztást kapnak, s az ülés közbeni terhelés alsóvégtagod nagyobb felületén oszlik el."

Egyetlen kérdésünk lenne:

HA VÁSÁROLSZ NÁLUNK
CÉGKÉNT VAGY MAGÁNSZEMÉLYKÉNT
TENNÉD?